آشنایی با تمای کامپوزیتی

توسطمدیریت

آشنایی با تمای کامپوزیتی

نمای کامپوزیتی از جنس ورق آلومینیوم است که به صورت پنل‌های مشخص با ابعادی که توسط طراح تعیین می‌شود، بر روی دیوار بیرونی ساختمان نصب می‌شود. نام این نماها از نظر تخصصی، اصطلاحا نمای کامپوزیت است.

سازندگان و پیمانکاران ساختمان، برای نماسازی ساختمان‌ها، محدود به استفاده از مصالحی مانند آجر، سنگ یا سیمان نیستند. مصالح متنوعی برای نمای ساختمان قابل استفاده است. یکی از نماهای پر کاربرد در نمای ساختمان‌های مدرن و امروزی، نمای آلومینیومی  یا کامپوزیت نما است.

  • نما کامپوزیت

ورق کامپوزیت آلومینیوم از سه لایه تشکیل شده است. این لایه‌ها شامل دو لایه ورق از جنس آلومینیوم به ضخامت ۳ تا ۵/۰ میلی متر و یک لایه از مواد پلی اتیلنی به ضخامت ۳ الی ۵ میلی متر هستند. لایه خارجی این نما دارای یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF به منظور تثبیت رنگ است. بر روی سطح ورق کامپوزیت آلومینیوم نیز لایه فیلم برای محافظت قرار گرفته است.

ورق کامپوزیت آلومینیوم با توجه به ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه‌ها، نوع رنگ به کار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد به کار رفته در لایه میانی، تنوع وسیعی را به این ورق‌ها می‌دهد. البته جالب است بدانید، که هر کدام از انواع ورقه‌های کامپوزیتی، کیفیت و کاربرد مشخصی را دارا هستند.

  • مزیت های نمای کامپوزیتی ساختمان چیست؟

وزن کم و سبکی

ایجاد ظاهر مدرن و زیبا و تنوع رنگی بسیار

مقاومت بالا در برابر آتشسوزی

عایق صوتی مناسب

دوام و طول عمر بالا

خاصیت غیرمغناطیسی و غیرخورندگی در برابر رطوبت و …

پایداری در برابر شرایط محیطی مانند نور خورشید و رطوبت و گرما سرما

آب‌بندی مناسب جهت هدایت و خروج آب باران بدون نفوذ به زیر نما

قابلیت شستشوی راحت

حمل و نقل آسان و نصب و مونتاژ سریع

تنوع رنگ

ایجاد طرح‌های متنوع حتی در سطوح دشوار مانند قوس‌ها

  • فواید استفاده از نمای آلومینیومی چیست؟

کامپوزیت آلومینیومی در مقابل تغییرات دما مقاوم است. این نوع کامپوزیت با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که دارد، می‌تواند در مقابل تغییرات دما از منفی ۵۰ درجه سانتی گراد تا ۸۰ درجه سانتی گراد بدون هیچ گونه تغییری در کیفیت، مقاومت داشته باشد.این لایه نما عایق رطوبتی نیز هستند. در نماهای کامپیوزیتی با ایجاد فضایی مابین ورق‌های آلومینیومی و دیواره ساختمان، نوعی عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی ایجاد می‌شود. می‌توان گفت که با ایجاد امکان برقراری جریان هوا در پشت پانل‌های مرکب، حرارت موجود در محیط به داخل ساختمان نفوذ نمی‌کند. بنابراین کامپوزیت‌ها به عنوان نوعی عایق حرارتی نیز مورد توجه واقع می‌شوند.استفاده از نمای کامپوزیت آلومینیومی فواید دیگری نیز دارد. نصب این نوع نما بسیار آسان و سریع است. این نما همچنین دارای تنوع رنگ بسیار زیادی است. امکان انواع خم کاری، سوراخ کاری و برش بر روی کامپوزیت‌های آلومینیومی وجود دارد.

حمل و نقل کامپوزیت‌های آلومینیومی به دلیل وزن سبکی که دارند، بسیار آسان است. همچنین ایجاد نماهای متنوع به دلیل داشتن قابلیت تغییر زیاد با استفاده از کامپوزیت آلومینیوم ممکن است. این نماها نسبت به سایر مصالح ساختمانی وزن بسیار کمی دارند و قابل شستشو هستند، همچنین ابعاد متنوعی دارند و در برابر زلزله و آتش سوزی مقاوم هستند.

از دیگر ویژگی‌های نمای کامپوزیت آلومینیومی، داشتن امکان آب بندی آن‌ها است. آب بندی نما به گونه‌ای ایجاد می‌شود، که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته باشد. آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج شوند. همچنین این ورقه‌ها در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا و باران‌های اسیدی کاملا مقاوم هستند. عوامل جوی هیچ گونه تاثیری بر زیبایی و کیفیت نما نخواهد گذاشت.

  • اجزای نمای کامپوزیت

ورق آلومینیومی

لایه رنگ پلی استر

چسب

لایه پلی اتیلن

رنگ نانو

پوشش محافظ

  • کاربرد کامپوزیت نما

از کاربردهای نمای آلومینیومی کامپوزیت، می‌توان به پوشش نمای ساختمان‌های اداری، صنعتی، آموزشی، بهداشتی، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، ایستگاه‌های مترو با آن‌ها اشاره کرد. همچنین پوشش گنبدها و ابنیه‌های خاصی که باید از رنگ‌های خاصی در نمای آن‌ها بهره گرفت نیز می‌توان نمای آلومینیومی به کار برد. ورق های کامپوزیت آلومینیومی جایگاه خاصی در طراحی نمای ساختمان دارند و به دلیل مزایای این نما کاربردهای متفاوتی دارند. نما کامپوزیت مغازه، نما کامپوزیت ویلا ، نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی از جمله کاربرد های آن است.

دکوراسیون داخلی شرکت ها و اماکن عمومی

نمای خارجی ویلا و ساختمان و بازسازی نما

سقف کاذب

مترو و پایانه های مسافربری

ساخت مخازن

نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی

طراحی نمای مجتمع تجاری

جداکننده و پارتیشن

علاوه بر این‌ها، از آلومینیوم کامپوزیت عمدتا برای ایجاد روکش‌های فلزی یا پارتیشن‌های خارجی و داخلی، سقف‌های کاذب، نشانه‌ها، پوشش‌های ماشین، ساخت و ساز مخزن و سایر عواملی از این قبیل استفاده می‌شود.

شرکت نمای آترا خوشبختانه توتنسته طی سال های متوالی با جذب مشتری اعتماد و اعتبار خود را در زمینه فروش ورق کامپوزیت با کسب نمایندگی برتر از شرکت آلومکس امتیاز بالایی کسب کند

تیم فروش ورق کامپوزیت آلومکس به نمایندگی شرکت نمای آترا میتواند در عملیات ثبت و ارسال برای شما عزیزان در تهران و تمامی شهرستان ها تنها با یک تماس در لحظه سفارش شما را با کمترین اتلاف وقت در اختیارتان قرار دهد

نمای کامپوزیتی

ورق کامپوزیت-کامپوزیت نما-نمای ساختمان-ورق آلومینیوم-جداکننده-پارتیشن-سقف کاذب-شیشه-لیفت اند اسلاید-لوورآلومینیوم-درب تاشو-طراحی مدرن-طراحی ساختمان-بازسازی-نما دوپوسته-کرتین وال-هندریل-اتصالات شیشه-شیشه اسپایدر-آریا نما آترا

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

تماس بگیرید