ویژگی ورق های کامپوزیت در نمای ساختمان

توسطمدیریت

ویژگی ورق های کامپوزیت در نمای ساختمان

ویژگی های ورق های کامپوزیت ، تفاوت ورق کامپوزیت با نماهای دیگر ، بهترین نمای ساختمان برای محافظت از باد و باران ، نمای ضد رطوبت و نم ، سریعترین نمای قابل نصب ساختمان ، سبک بودن نما با ورق کامپوزیت ، تنوع رنگی در نما با ورق کامپوزیت ، ورق کامپوزیتی آلومنیومی و مزایای آن ،

ویژگی ورق های کامپوزیت

ورق کامپوزیت از لایه های مختلف و از مواد مختلف تشکیل شده است. هرکدام از این مواد برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش جداگانه ای بر عهده دارد. ورق کامپوزیت از دولایه ترکیبی: آلومینیوم و پلی اتیلن و یا مواد معدنی تشکیل شده است با توجه به نوع مواد استفاده شده در ساخت ورق کامپوزیت، خصوصیات آن تعغیر می‌کند. مواد پلی اتیلن یا مواد معدنی در هسته ورق قرار دارد و لایه های آلومینیوم روی آن در دوطرف قرار می‌گیرد.  علاوه بر لایه های اصلی ورق ، لایه های دیگری نیز به جهت بالا بردن کیفیت ورق اضافه می‌شود. مزایای برتری ورق کامپوزیت آلومینیومی باعث شده که در مدت کوتاهی مورد توجه طراحان و کار فرمایان قرار گیرد و در مدت زمان اندکی استفاده از آن در نمای ساختمان افزایش یابد.

تنوع در طرح و رنگ، شکل پذیری، سبک بودن، سرعت بالاتر نصب و قیمت نسبتا پایین از مزایا و ویژگی های برتر ورق کامپوزیت میباشد.

مهم ترین ویژگی نمای ورق کامپوزیت نسبت به سایر متریال هایی که در نماسازی استفاده می‌شود سبک بودن آن است.

باتوجه به اینکه پنل های ورق کامپوزیت به صورت جداگانه نصب می‌شود در صورت به وجود آمدن مشکلی در نما، هر پنل به صورت جداگانه قابل تعویض یا تعمیر می باشد. یکی دیگر از ویژگی های ورق کامپوزیت اسکان آب بندی کردن نمای ساختمان است.

آب حاصل از برف و باران هدایت می‌شود و آب به داخل نمای ساختمان نفوذ نمی‌کند.  ورق کامپوزیت به دلیل جنسی که دارد مقاومت بسیار بالایی در مقابل فرسایش دارد. ورق کامپوزیت به صورت باکس نصب می شود یعنی یک فضای خالی بین ورق کامپوزیت و نمای ساختمان وجود دارد که این فضا باعث ایجاد خاصیت عایق صوتی برای ساختمان می‌شود.

اجرای ورق کامپوزیت به صورت خشک انجام می‌شود و خشک بودن اجرای نما باعث بالا رفتن سرعت می‌گردد. مسلما اجرای سریع در پروژه های ساختمانی در اولویت همه مهندسین و کارفرمایان میباشد

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

تماس بگیرید