قیمت لوور دوکی

توسطمدیریت

قیمت لوور دوکی

سایبان (لوور) آلومینیومی Aluminum Shader

استفاده از سایبان های آلومینیومی (لوور آلومینیومی یا شیدر)، با ایجاد سایه بر روی پنجره ها یا دیوارهای شیشه ای مانع تابش مستقیم آفتاب به سطح شیشه می شود و در نتیجه حرارت ایجاد شدۀ ناشی از تابش آفتاب در فضای پشت شیشه به شدت کاهش می یابد.

ویژگی های سایبان (لوور) آلومینیومی:

کاهش حرارت به دلیل نصب سایبان آلومینیومی به محل سایه ی ایجاد شده بستگی دارد. وقتی بر روی سطح خارجی شیشه سایه ایجاد شود، مقدار بسیار کمی از انرژی حراراتی خورشید به فضای پشت شیشه انتقال می یابد. زیرا انتقال حرارت در این حالت به صورت «رسانش» و «تابش» است و انتقال حرارت به ندرت به صورت رسانش از شیشه انجام می شود و اجسام شفاف نیز پرتوهای با طول موج بلند را از خود عبور نمی دهند.

ولی هنگامی که برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به داخل از کرکره ی داخلی استفاده شود پرتو مستقیم خورشید از شیشه عبور می کند و پرده کرکره را تحت تاثیر اثر حرارتی خود قرار می دهد.

پرده کرکره پس از گرم شدن، حرارت خود را به وسیله امواج دارای طول موج بلند به اطراف منتقل می کند و این حرارت چون نمی تواند از شیشه عبور کند فقط به فضای داخلی منتقل شده باعث گرم شدن این فضا می شود. نتیجه آزمایش هایی که در این مورد انجام شده نشان می دهد که سایه بان های خارجی می توانند تا 90 درصد و سایه بان های داخلی (پرده کرکره) تنها 20 تا 25 درصد اثر حرارتی تابش آفتاب را در داخل یک اتاق کاهش دهد.

برای مثال در یک منزل مسکونی ممکن است تابش مستقیم آفتاب به داخل در فصل زمستان لازم و در فصل تابستان غیر ضروری باشد. ولی در یک کلاس درس ممکن است تابش مستقیم آفتاب به داخل در تمانم فصل ها ناراحت کننده باشد.

از سوی دیگر، در مناطق سرد هدف اصلی این است که تا حد ممکن ازتابش مستقیم نور و گرمای طبیعی آفتاب به داخل استفاده شود. ولی در مناطق گرم تا حد ممکن باید از تابش مستقیم آفتاب به داخل جلوگیری کرد. در مناطق معتدل یا مناطق نیمه استوایی ، هر دو مسئله را باید درنظر گرفت و سایه بان ها را به نحوی انتخاب کرد که بتوان ورود پرتو مستقیم خورشید به داخل را با توجه به فصل های مختلف کنترل کرد.

تفاوت سایبان های ثابت و متحرک

سایه بان های متحرک و قابل کنترل بنا به ضرورت می توانند انتقال نور و گرمای خورشید را به طور دلخواه کنترل کنند. ولی سایه بان های ثابت عملکرد مشخصی دارند که به جهت و شکل هندسی ساختمان و تغییر موقعیت خورشید در فصل های مختلف بستگی دارد.

حداکثر فاصلۀ مجاز پایه لوورها بر اساس نیروی باد و نوع لوور:

  • لوورهای آلومینیومی (تولید آلیاژ 6063 آلومینیوم) تاثیر تشعشع نور خورشید را تا 80% کاهش داده و باعث می شود تا مصرف انرژی تا 30% کاهش یابد .
  • این سیستم از 3 قطعه اصلی تشکیل شده است .( که با اتصال به سازه بوجود آورنده مجموعه لوور می باشند)
  • قطعه اتصال به سازه به نام خورشيدی که دارای دندانه ها می باشد و کلیت قرارگیری لوورها را از زاویه صفر درجه با افزایش 5/22 درجه حداکثر تا 5/67 درجه امکان پذیر می سازد.
  • منقاری که نگهدارنده قطعه اصلی می باشد که با دندانه های موجود در قسمت انتهایی از یک سمت به خورشیدی و از سوی دیگر به قطعه اصلی متصل می شود .
  • مقطع دوکی که روی قطعه منقاری قرار گرفته و کلیت نما را می سازد .
  • End cap نوع دیگری از دیتایل نصب می باشد که جهت اتصال از چپ و راست در ساپورت های خاص و همچنین بتن انتهایی لوور کاربرد دارد.

 

 

 

پل ارتباطی:

کرج: مهرویلا میدان امام خمینی بلوار سرداران غربی شماره 12

تهران: میدان توحید خیابان ستارخان نبش کوچه کاج شماره 91

تلفن:  02634468812 – 02166941503

فکس: 02166564796 –  02634209804

ایمیل: info@atracomposite.ir

مدیریت: مهدی وفایی

mehdi_vafaei59@yahoo.com

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

تماس بگیرید